Antistatická epoxidová podlaha - lakovna letadel 1850 m2

16.12.2024

Na přelomu září a října jsme zahájili aplikaci epoxidové antistatické podlahy v lakovně letadel, která se kompletně renovovala. I přes značné komplikace na stavbě se nám podařilo zakázku zrealizovat v požadované kvalitě, zejména funkčnosti antistatického systému. 

Nejprve jsme se dočkali překvapení ve formě odprášení konstrukce mokrou cestou, kdy byla celá plocha pod vodou, tudíž jsme po cca. týdnu prováděli na několika místech kontrolní měření CM metodou, abychom se ujistili, že cely epoxidový systém neodskočí od podkladu vlivem odpařující se vlhkosti, resp. síle vodní páry, který by mohla souvrství utrhnout.

Při nástupu, kdy jsme měli začít tryskat podlahu, byla hala plná lidí, techniky, VZT komponent, pracovních plošin apod., takže jsme ostatní řemesla doslova tlačili před sebou a vyháněli je ven.

Třetí jobovka byla, že střecha nebyla utěsněna a do objektu kontinuálně zatékalo, do toho začali měnit okna a prášit.

Poslední věc, která akci vyšperkovala, byla informace, že se bude dodělávat protiskluzný pruh kolem středového kanálu. A tak jsme dodělávali ještě ex post antistatický protiskluzný epoxidový pruh se speciálním vodivým protiskluzným vsypem, který nám substituoval litou epoxidovou stěrku. U tohoto se sluší říci, že pro správnou funkci je nutná určitá vrstva stěrky. A protože se jednalo o nátěrový systém, byla mocnost lité stěrky nahrazena vodivým vsypem tak, aby zůstala zachována funkčnost systému. A jelikož si investor přál materiál od konkrétního výrobce, musel být použit páskový systém svodu náboje.

Součástí realizace bylo i přání investora sešít pracovní spáry mezi novým a starým betonem. Tudíž jsme ještě nařezali cca. 1000 drážek a pracovní spáry jsme sešili pomocí ocelových sponek a zalitím epoxidovou pryskyřicí.

Realizace nám zabrala celkem i s komplikacemi a přístupem na stavbu cca. 14 dní vč. prořezání a vytmelení dilatací, kde jsme si navíc museli pohrát s proklemováním dilatačních spár tak, aby se při dilatačních pohybech měděné pásky nepotrhaly a nedošlo k přerušení pásek.

Co se technologického postupu týkalo, tak jsme plochu otryskali, aplikovali 2x penetraci, nalepili zemnící pásky, které jsme svedli k zemnícím bodům, proklemovali spáry. Celou plochu jsme natřeli vodivým nátěrem, tzv. černotou a po kontrolním přeměření jsme aplikovali antistatickou litou epoxidovou stěrku.

Celková plocha tedy byla 1850 m2.