Škoda Auto Kvasiny - ocelová podlaha lakovny s polyuretanovým nátěrovým systémem - 160 m2

23.07.2024

Je to trochu žinantní takto říct, ale do téhle akce jsme šli trochu s obavami, co z toho vzejde.. Technologicky vzato - byl to celkem náročný projekt na zvolení materiálů a toho, jak se k problematice postavit. Jednalo se o cca. 160 m2 plochy z ocelových plátů, které vzájemně i jako celek neustále dilatují. Zprvu jsme řešili očištění podlahy až na ocel do úrovně lesku Sa 2,5, ale nepodařilo se najít technologii, která by to v superčisté zóně dala. Podlaha byla navíc výškově "poskákaná" s různými zákoutími, kabely a hadicemi. Nakonec to vyřešilo klasické broušení s odsáváním, ale bylo to na detaily náročnější, co do práce. V lakovacích boxech probíhalo tlakové mytí, kdy voda protékala až k nám na podlahu, navíc individui, která ani neuměla česky a neuměla číst.. a to ani v rodném jazyce, který nikdo z nás nerozklíčoval. Řešili jsme tedy i několikrát vyražené dveře, pošlapaný nátěr, stopy od špinavých bot od laku z boxů apod. Nakonec jsme zakázku zvládli vyřešit za 4 dny i s těmito komplikacemi. 

Materiálově byl tedy použit epoxidový základový nátěr na ocel Colusal SP a pružný nátěr MC-DUR TopSpeed flex v odstinu RAL 7035, a to ve dvou vrstvách. První vrstva byla lehce prosypána křemičitým pískem frakce 0,1-0,5mm a po přebroušení byla aplikována druhá vrstva, kterou jsme zrno zapečetili a získali tím i lehce protiskluzný povrch.